لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
پرده آخر قصه هزار ویک شب تندر 90
در این قسمت خروج رنو پارس از چرخه تولید وواگذاری تندر 90 در قالب ایکس 90 به یکی از شرکتهای داخلی را شاهد خواهید بود .
|
![]() |
داستان تكراري اما هميشه جذاب تندر90 اين روزها وارد مراحل تازهاي شده است. پس از آنكه توليد اين خودرو پس از گذشت سه سال و اندي در دو دو شركت خودروساز داخلي يعني ايران خودرو و پارس خودرو نتوانست به اهداف مورد نظر برسد، اين روزها صحبت از كنار گذاشتن شركت مشترك ايراني - فرانسوي رنو پارس از فرآيند تامين قطعات اين خودرو است تا از اين طريق خودروسازان داخلي ديگر بهانهاي براي تيراژ پايين نداشته باشند . رئيس كارگروه خودرو سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران میگوید : ابتدا بايد قراردادهاي موجود بين طرفهاي ايراني و خارجي بازبيني شود تا به مكانيزمهاي تعيين قيمتي برسيم. در مرحله بعد بايد رابطه بين دو خودروساز داخلي و شركت رنو مستقيم و بي واسطه باشد كه در اين خصوص بايد مسووليت تامين قطعات - چه داخلي و خارجي - به دو خودروساز داخلي واگذار شود.اما در اين باره سخنگوي شركت رنوپارس اظهار ميكند كه رنوپارس به دليل تجربه خود و رابطه با شركت رنو ميتواند برخي قطعات مورد نياز را با كيفيت بالا و قيمت پايين تامين كند و در اختيار دو خودروساز ايراني قرار دهد، لذا تاكنون تفاهمي در مورد خروج اين شركت از زنجيره تامين قطعات صورت نگرفته است.این جنگ عروس ومادر شوهر کی تمام میشود ؟راستی چه خبر از پرتغال فروش !با اين اوصاف به نظر ميرسد كه ايران خودرو و پارس خودرو خودشان عهدهدار تامين قطعات تندر90 خواهند شد و قطعات خارجي نيز از سوي خود رنو تامين و وظايف رنوپارس به حوزه نظارت كيفي و خدمات فني محدود شود تا از اين طريق موضوع كيفيت و نظارت بر عملكرد قطعهسازان داخلي نيز به حال خود رها نشود.بهتر نبود پیکان مادر مرده را روانه موزه نمی کردید ؟تندر 90 کم بود حالا باید عزای این نوزاد با اسم جدید را هم بگیریم .راستی صورت مساله پاک شد ؟
نظرات شما عزیزان:
تاريخ : 3 خرداد 1389
| 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |
















































لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید